Om din beställning

Inkomna order levereras i den ordning de anländer. 

Om du inte vill lämna din personnummer - fyll isällett 0000-00. Vi lämnar alldrig ut Dina personliga uppgifter till någon utanför Jolisas.

Kontaktinformation 

Hos oss får du personligt service om du har frågor om våra produkter. Kontakta oss på e-post eller telefon om du har frågor om din beställning. Vi talar både svenska och finska. 
Telefon: +46 70 6602242, helst via e-post.
E-post: info@jolisas.se     

Adress: Jolisas finska glas och porslin
Åkagården 1
52162 Stenstorp
Sverige

JOLISAS är verksamma från Västra Götaland i Sverige. 


Organisationsnummer: 480924-3167

Vi innehar F-skatt, VBM beskattning tillämpas.

Momsreg. nr /VAT nr: SE480924316701

Kundtjänst: Liisa Laukka

Betalning
  



Fyll i dina personuppgifter med adress och kontaktuppgifterna i kassan och välj betalningssätt. Betalar gör du direkt med VISA, MasterCard eller Eurocard välj vis kassan Card via Textalk). Du kan också använda dig av Payson eller Paypal (konto hos dem krävs). Även förskottsbetalning via din bank går bra.

Efter din beställning får du en kvittens till ditt angivna e-postkonto innehållande orderbekräftelse med summa tillsammans med fraktkostnader. Kvitto medföljer vid leveransen. Vi skickar dig ditt paket 1-3 dagar efter vi fått din betalning.

Ångerrätt

Du kan ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar, efter produkten är mottagen. Den betalda summan betalas tillbaka till ditt konto, när produkten har returnerats i det skick det lämnade JOLISAS - finska glas o porslin. Kunden betalar returkostnaden.

Pris
Piserna är inklusive moms i Euro, frakt tillkommer. I kassan kan du även se priserna i svenska kronor.

Förpackning

Vi paketerar med mycket stor omsorg för att ditt föremål ska komma fram oskadat. Vi tänker på miljön och återanvänder kartonger och paketeringsmaterial, vi belastar därför inte dig som kund för priset på detta. 

Frakt och leverans

Prisändringar från 1 januari 2017. Passa på att handla före årskift.


Du väljer själv hur du vill att ditt paket ska transporteras vid kassan, du har olika alternativ.

Alternativ 1: Postpaket, ej EU

Alternativ 2: Postpaket, EU, (gäller ej Finland, Danmark och Sverige).

Alternativ 3: PostNord, MyPack, gäller Finland, Danmark och Sverige (välj land först).

                  OBS! Beställning av mindre storlek och vikt kan även skickas som rek. brev - kan spåras och snabbare leverans i vissa fall.
              
              4: DB Schenker (Inrikes) 

              5: Hämtning från platsen, gäller med överenskommelse.

               MyPack - billigare frakt än vanligt postpaket. 
 

Sverige

PostNord, Mypack, leveranstid är mellan 2-3 vardagar.   

Finland

PostNord, Mypack, leverans till Finland 3-5 dagar.  

Reklamation

Om ditt paket blir skadat under transport, kontrollera innehållet och gör en anmälan direkt till dit ombud. Hos ditt ombud finns det personal som tar hand om ärendet.

Kontakta även oss och sänd gärna en bild på den skadade varan. Om vi har packat din försändelse felaktigt vill vi ta lärdom av det så att det inte händer igen.

Konsumentverket i de nordiska länderna

Danmark:

www.forbrugerombudsmanden.dk

Finland:

www.kuluttajavirasto.fi, under ”På svenska” och ”Företagen” och Webbhandel .

Norge:

www.forbrukerombudet.no, under "lov og Rett" och under ”Tema og Bransjer: Ehandel og fjernsalg”.